Voor dragsters komen alle modellen kevers aan bod. De meeste race-looks
zijn daarentegen modellen van het gamma 1302 en 1303 welke befaamd staan om
de betere wegligging.
De race-lookers worden dan ook meestal intensief gebruikt op het circuit en
leunen heel dicht aan bij German-looks.
Uiteraard indien er op circuit word gereden komt er bestikkering aan te
pas door de nodige sponsors. Deze race-lookers worden meestal gebruikt voor
een uithoudingsrace.
Dragsters daarentegen worden gebruikt om 1/4 mile te sprinten. Dat wil
zeggen da ze over deze afstand zo weinig mogelijk tijd mogen gebruiken.
De motoren die huishebben in deze modellen zijn dan meestal van cruciaal
belang en zijn tot in de puntjes opgedreven en afgesteld. Uiteraard gebeurt
dit in verschillende klasse's dus moet je niet meteen een zware motor hebben
om goed te presteren. Veel motoren hebben geen koeling of worden elektrisch
nagekoeld om zodoende gewischt te besparen. Ook het overige koetswerk worden
maximaal 'uitgesneden' om de dragster te verlichten.
Typisch treffen hieromtrent is Das Drag day dat elk jaar in Bitburg te
Duitsland word gehouden.
Het koetswerk word in veel gevallen in 'Top shop' uitvoering gebracht,
wat de aerodynamica alleen maar ten goede komt. Het koetswerk word veelweg
in fiberglas uitgevoerd met de bijhorende 'nose frontflip'.
Als velgen worden de drag-types gebruikt achteraan de hele brede modellen
waar veel rubber (slicks) op kan en vooraan de smalle modellen, voor zo weinig
mogelijk wrijving.