Mijn Kever - Toekomstige aanpassingen (Updated 16.07.2005)

 

 

Interieur :

 

 

Op gebied van Interieur gaat er nog wel wat veranderen.

Er zal een hemel in geplaatst worden. Deze hemel zal niet gelijken op de ordinaire hedendaagse hemel. Het gaat eerder een zelffabrikaat zijn.
Er gaat eerst een bepaalde isolatie/opvullaag worden geplaatst. Over deze isolatielaag komt dan stof geplakt. Deze stof werd reeds aangekocht en is van DLS en heeft een donkergrijze tint met hele korte haartjes. Deze stof gebruiken ze meestal om een audio-installatie te bekleden vermits het licht rekbaar is en makkelijk om werken.



De plaats waar er vroeger een achterbank bevond is momenteel leeg. Vermits er vrij veel lawaai komt van de motor gaat deze ruimte bekleed worden met een geluidswerend middel, misschien gewoon dreunplaat. Over deze laag komt dan opnieuw een laagjes stof.
Op diezelfde plaats zal een, reservewiel plaatsnemen, namelijk opnieuw een Fuch velg van Porsche. Naar dit onderdeel word momenteel nog gezocht en zal dus ook opnieuw worden gerestaureerd en gepolijst worden.



Sparco 4-puntsgordels zullen ook worden geplaatst, kwestie van de veiligheid van de passagier te optimaliseren.

 

 

Een nieuwe snelheidsmeter zal nog plaatsnemen in het dashbord. Er word geopteerd voor een exemplaar gaande tot 220 km/h in de originele stijl van de ovaalkever.

 

 



Vooraan werden placemats geplaatst op originele afmetingen. De matjes hebben de kleur zwart met lichtgrijze omlijsting. Er staat ook centraal een VW-logo op.

 

 

 

Remmen :

 

 

Vorige update van de remmen zou er een nieuwe rempomp worden geplaatst. Dit is niet gebeurt, anderzijds werd er een remdrukregelaar geplaatst.De opbouwende druk word op deze manier versnelt en zo is er een grotere reactie door middel van een kleinere slag van de pedaal.

 

Dit onderdeel word gemonteerd op de rempedaal en is nu op zich gelagerd.

 

 

 

Motor :



Momenteel zijn de nieuwe gevezen kleppendeksels van Remmele motorsport geplaatst. Het betreft een exemplaar is in Aluminium/Magnesium materiaal.

Er zijn koelribben op te vinden wat de cilinderkoptemperatuur alleen maar ten goede komt.

De deksels zijn gemonteerd door middel van 4 bouten rechtstreeks op de bevestigingspunten voor de tuimelaarassen. Ze dichten af door middel van een teflon pakking op een plaats waar het deksel uitgefreesd is.

 

 

 

Meer info over deze deksels kan je vinden op

http://www.ok-products.de/Kafer_Shop/kafer_shop.html

 

 

Tegelijkertijd werden andere Tuimelaarassen geplaatst, alsook de tuimelaars werden vervangen. De geplaatste assen die origineel afkomstig zijn van een 1700/1800 cc zijn nu voorzien van smeerkanalen zodat de olie beter zijn werk kan doen. De originele assen van een 2000 cc bevatten deze kanalen niet.

Kleppen werden alsook gesteld, welke opnieuw gaan nagezien worden na */- 500 km.

 

De Motorplaat is in voorbereiding. Deze gaan worden gepolijst, dit voor het extra effect in het eindresultaat. Onderaan de motorplaat komen ook hittebestendige matten geplaatst.

 

 

 

Carrosserie :

 


De carrosserie vertoont op een paar plaatsen een paar nieuwe kleine roestplekjes. Dit word nauwlettentend opgevolgd, en indien het de spuigaten uitloopt zullen deze worden weggewerkt. Uiteindelijk gaat deze kever niet alle dagen meer rijden zoals dat bij de vorige eigenaar wel het geval was. Deze dingen gaan uiteraard geen vaart lopen.