Categorieën
|
Home - Verschillende Vw-type's - Prototypes
Prototype Zündapp
NSU type 32 :
V 1 :
V 2 :
V 3 (=Vw3):
![]()
V3/1
De V3/1 (nummerplaat IIIA-0428, later IIIA-34992) had een koetswerk dat zeer goed leek op dat van de V1. Het meest opvallende verschil zijn de twee sluitknoppen op het kofferdeksel. Het motordeksel had 8 sleuven. Let op de mooie kleine wieldoppen.
V3/3
Het volgende model dat klaar was, was de V3/3, nummerplaat IIIA-34993. (V3/2 had vertraging opgelopen, vandaar de niet chronologische volgorde). Deze wagen was toch wel verschillend van de V3/1 en V3/2. De koplampen verschijnen voor de eerste maal op de zijvleugels. Het veel te kleine kofferdeksel bleef behouden, tot ongenoegen van de mecaniciens, wiens vingers het hard te verduren kregen bij het uitnemen van het reservewiel. Achteraan waren er ook enkele aanpassingen. Het motordeksel was kleiner en de luchtsleuven hadden een andere vorm.
De 4 cilinder 985cc motor van de V3/3.
V3/2
Wegens problemen bij de productie kwam deze wagen later dan nummer 3. De wagen was identiek als de V3/1, met uitzondering van het motordeksel, deze kreeg twee luchtsleuven meer (10 stuks). Zeer opvallend was het wisselen van de nummerplaten, de V3/2 reed afwisselend met IIIA-0426, IIIA-0427, IIIA-0428, IIIA-34991 (IIIA-37010 was een nummerplaat die enkele jaren later gebruikt werd).
Feedback: doc@bugland.be
|