Jaartal:
1950-1951
Aantal:
203
Specificaties: In
navolging van de hebmuller polizei, maakt Austro-Tatra wagens voor de
politiediensten. Bijna identiek aan de hebmuller polizei, maar de deuren
waren nu uit metaal vervaardigd.
Daarnaast maakte
het ook het iets mooiere onderstaand model (slechts 8 stuks).
Jaartal:
1948-1949
Aantal:
482
Specificaties:
Deze bizar ogende wagens waren bestemd voor de politiediensten. De
deuren uit canvas maakten het een vrij Spartaans voertuig.
Jaartal:
1952
Specificaties:
Speciaal voor de West Duitse Bundesgrenzschutz werd deze Karmann
cabriolet gebouwd. De ophanging en aandrijving was die van een type2,
hierdoor had de kever een iets hogere baanligging. In combinatie met
stevige banden, kon deze wagen off-road gaan.
Jaartal: 1948-1950
Specificaties:
De firma Miesen bouwde al zeer vroeg een ambulancekever. Deze wagen was
uitgerust met een draagberrie. Op het dak was er bak voorzien om het
nodige materiaal te vervoeren.
Jaartal:
1951-1952
Aantal:
200 (waarvan 150 voor politiediensten)
Specificaties:
Deze kever leek zeer goed op de Austro-Tatraversie, maar had bredere
voorruitstijlen.
Jaartal: 1951-?
Aantal:
28 Motorisatie: 1192cc
Specificaties: Een
vierdeurs keversedan, de enige in zijn soort. Omdat deze wagens dienden
als taxi, was het logisch dat er twee deuren bijkwamen. Deze
achterdeuren waren suïcidedoors. Het koetswerk werd zo’n 18 cm
verlengd. Er bestaan zowel bril als ovaaltaxi’s.